Een kind van 18 maanden is overleden nadat het tijdens een hittegolf was achtergelaten in een auto op een universiteitscampus in Marseille, melden Franse media. De peuter werd dinsdag nog gered uit het voertuig, maar is later overleden, bevestigt het Timone-ziekenhuis in Marseille.
De ouder vergat het kind per ongeluk bij het gaan werken, aldus BFM Marseille. De auto stond geparkeerd op de campus van het Timone-ziekenhuis, waar de ouder werkzaam is. Het kind werd bewusteloos aangetroffen in de oververhitte auto.
Ondanks reddingspogingen en ziekenhuisopname kon het kind niet worden gered. Het incident is het nieuwste in een reeks tragische gebeurtenissen in Frankrijk tijdens de huidige hittegolf, die tot zeer hoge temperaturen heeft geleid. Autoriteiten waarschuwen ouders om kinderen nooit alleen in een auto achter te laten, ook niet voor korte tijd.






