Ereburgemeester en gemeenteraadslid Jozef De Borger (Team De Borger) heeft definitief afscheid genomen van de politiek na 37 jaar. Op 24 juni 2026 legde hij zijn mandaat neer, waarmee een loopbaan van negen jaar als schepen en 21 jaar als burgemeester ten einde kwam.

Partijgenoot Rudi Hoebeek volgt De Borger op in de gemeenteraad. De Borger zelf sprak van 'stoppen in schoonheid' en benadrukte dat hij bewust koos voor een mooi afscheid.

De Borger was decennialang een belangrijke politieke figuur in Londerzeel. Zijn vertrek betekent het einde van een tijdperk voor de Vlaamse gemeente, waar hij sinds de late jaren 1980 actief was in de gemeenteraad.