In de podcast 'Praat mee met AD' van 26 juni 2026 bespraken de presentatoren het afgeven van code rood door het KNMI bij extreme weersomstandigheden. De uitzending concludeerde dat het goed is dat er code rood wordt afgegeven bij hittegolven.

De dagelijkse podcast van AD behandelde de steeds terugkerende discussie over het waarschuwingssysteem van het KNMI. Hoewel het instituut vaak kritiek krijgt, zowel bij het afgeven als het niet afgeven van code rood, stelde de podcast dat de hoogste waarschuwing bij extreem weer terecht is.

In de aflevering werden geen specifieke hittegolven of code rood-meldingen genoemd. De discussie bleef algemeen en richtte zich op het principe van het afgeven van de hoogste weeralarm.