YouTube heeft een schikking getroffen met een 15-jarige in de Verenigde Staten om niet mee te hoeven doen aan een rechtszaak over de schadelijke effecten van sociale media, zo blijkt uit een bericht van 24 juni 2026. Google, eigenaar van YouTube, betaalde om uit de zaak te worden gezet.

De tiener had meerdere socialemediaplatforms aangeklaagd vanwege vermeende negatieve gevolgen. Meta, TikTok en Snapchat blijven nog wel als gedaagden in de rechtszaak.