Vier jonge theatermakers die dit jaar afstudeerden vertellen over hun motivaties, dromen en de thema's die ze aansnijden. In een interview geven ze aan een grote behoefte te hebben aan collectiviteit en nieuwe vormen van gemeenschap, voortkomend uit het opgroeien in een hyper-individualistische maatschappij.

Een van de makers zegt:

'Ik doe dit omdat onze samenleving eenzaam geworden is.'
Dit gevoel weerspiegelt een rode draad onder de afgestudeerden, die theater willen maken dat verbinding creëert en sociale isolatie adresseert.

De makers onderzoeken onderwerpen als het verval van gemeenschapsbanden en de zoektocht naar verbondenheid. Hun werk vertegenwoordigt een nieuwe generatie theaterkunstenaars die reageert op hedendaagse maatschappelijke uitdagingen met innovatieve benaderingen van voorstelling en publieksparticipatie.