Afgelopen week is een Tesla Model 3 met hoge snelheid door een woonhuis in Katy, Texas gereden, waarbij een 76-jarige bewoonster om het leven kwam. De bestuurder verklaarde na het ongeluk dat hij gebruikmaakte van de autopilot-functie.
Tesla reageerde op 24 juni 2026 op het dodelijke ongeval en liet weten dat het gaspedaal volledig was ingetrapt. Het bedrijf gaf geen verdere details over de rol van de autopilot.
Het is niet de eerste keer dat een ongeluk met een Tesla fatale gevolgen heeft. Het incident leidt opnieuw tot vragen over de veiligheid van de rijhulpsystemen van het merk.


