Paul Rosenmöller, voormalig voorzitter van de VO-raad tijdens de coronapandemie, zei op 24 juni 2026 dat middelbare scholieren een te hoge prijs hebben betaald tijdens de crisis. Hij pleitte ervoor dat het onderwijs bij een volgende pandemie met aanpassingen open moet blijven.
Rosenmöller deed deze uitspraken terugkijkend op de impact van schoolsluitingen tijdens de COVID-19-pandemie. Hij benadrukte het belang van het openhouden van scholen om verdere schade aan de leerprestaties en het welzijn van leerlingen te voorkomen.


