De aanhoudende droogte qua overwinningen van Max Verstappen, gecombineerd met felle kritiek op de Formule 1 en hints over een vroegtijdig vertrek, heeft de ooit alomtegenwoordige 'Max-mania' in Nederland merkbaar doen bekoelen, blijkt uit berichten van 27 juni 2026.

Verstappen won al een halfjaar geen race. De afgelopen weken uitte hij zeer stevige kritiek op de sport en filosofeerde hij hardop over een exit. Fans en media constateren dat de oranje massa is uitgedund. 'Eerst kleurde alles hier oranje, maar dat is echt niet meer zo,' aldus een fan tegenover lokale media.

Los daarvan kondigde Verstappen aan dat hij tijdens de Grand Prix van Oostenrijk geen koelvest zal dragen, ondanks de hitte. 'Ik hou niet van al die kabels,' zei hij, verwijzend naar een eerdere storing waarbij het vest hem juist 'frituurde'.