Tadej Pogacar heeft de Ronde van Zwitserland gewonnen door drie van de vijf etappes te pakken, waaronder de slotrit. De dominante prestatie leidt tot discussie of zijn winsthonger zijn imago kan schaden. Mart Smeets bekritiseerde 'regelneukers' in het wielrennen en noemde een besluit 'triest'.
Anderen stellen dat Pogacar niet arrogant is en zijn manier van winnen niet irritant.



