Een landelijke staking in het openbaar vervoer op 24 juni 2026 leidde tot grote uitval van bussen en treinen, waardoor stations in heel Nederland leeg bleven.

Meerdere vervoersbedrijven meldden vanaf de vroege ochtend grote verstoringen. Volgens de bedrijven lag het trein- en busverkeer vrijwel stil en waren de stations verlaten.

De dienstregeling zou om 8.00 uur weer worden opgestart, maar reizigers werd geadviseerd voor vertrek de actuele reisinformatie te raadplegen.