Op 24 juni 2026 is een milieuclub een procedure gestart bij de provincie Limburg om aanpassing van de vergunningen van drie veeboeren te eisen, vlak voordat het kabinet zijn stikstofplannen presenteert.
De club stelt dat de huidige vergunningen niet voldoen aan de stikstofregelgeving en moeten worden herzien om de uitstoot te verminderen. De procedure richt zich op drie met name niet genoemde veehouderijen in Limburg.
De kwestie speelt te midden van een lopend debat over het stikstofbeleid in Nederland. Het kabinet zal naar verwachting in de komende dagen zijn langverwachte plannen onthullen. De provincie Limburg heeft nog niet gereageerd op de eisen van de club.


