Boris Vos, een oud-marinier met meer dan twintig jaar dienst, vertelt in de nieuwste aflevering van de podcast Delta Tango over zijn overstap van militaire missies naar natuurbehoud in Afrika. Vos diende in Bosnië, Irak, Afghanistan en de Golf van Aden voordat een laatste uitzending zijn leven veranderde.

Tijdens zijn laatste missie in de Golf van Aden ontdekte Vos het belang van wildbescherming in Afrika. Die ervaring was zo ingrijpend dat hij twee jaar later definitief naar Afrika vertrok om in natuurbehoud te werken.

In de podcast deelt Vos zijn verhaal en het beslissende moment waarop hij zijn militaire carrière verruilde voor een nieuwe bestemming. De aflevering is te beluisteren via Apple Podcasts en Spotify.