Het treinverkeer in Nederland is weer volledig opgestart na een landelijke ov-staking op 24 juni 2026, meldt een woordvoerster van de NS. De staking legde het openbaar vervoer plat van 04.00 tot 08.00 uur, maar de treinen rijden inmiddels weer volgens de dienstregeling.
Tijdens de staking waren de stations in het hele land, waaronder Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal, vrijwel leeg. De NS liet weten dat reizigers goed op de hoogte waren van de werkonderbreking.
Vanaf woensdag rijdt de NS op een aantal trajecten met minder treinen vanwege de hoge temperaturen. Hitte kan ervoor zorgen dat treinonderdelen oververhit raken en storingen veroorzaken.


