KNVB-directeur Marianne van Leeuwen heeft de hoop uitgesproken dat de Oranje Fanwalk ook in Mexico voor een feestelijke sfeer zal zorgen, nu het Nederlands elftal aan de knock-outfase van het WK 2026 begint. De Fanwalk, waarbij fans in oranje gekleed door gaststeden paraderen, was in de Verenigde Staten een succes, met zowel Nederlandse als lokale deelnemers.
Van Leeuwen deed de uitspraken op 28 juni 2026, terwijl het team zich voorbereidt op de reis naar Mexico voor de volgende ronde. Ze noemde de Fanwalk tot dusver “een schot in de roos”, die routes oranje kleurt en het lokale publiek aanspreekt.
De vraag is of hetzelfde effect in Mexico kan worden herhaald. Van Leeuwen hoopt dat het Mexicaanse publiek de feestelijke sfeer zal omarmen, voortbouwend op het momentum uit de Amerikaanse etappe.






