Inwoner Bert Holst uit Hengelo keek deze week vreemd op toen zijn groene afvalbak aan de Billitonstraat verdween. Waar de bakken van de buren keurig op hun plek stonden, was de zijne spoorloos. Holst dacht eerst aan diefstal of een vergissing van een buur.

Na een telefoontje met de gemeente kreeg hij een onverwachte verklaring: zijn kliko was per ongeluk vernield door de vuilniswagen tijdens het ledigen. Een woordvoerder sprak van 'opgegeten' door het voertuig – een zeldzame maar bekende gebeurtenis.

De gemeente verzekerde Holst dat hij kosteloos een nieuwe bak krijgt. Het voorval toont aan dat er af en toe iets misgaat bij het geautomatiseerd ophalen van afval.