De provincie Fryslân heeft het doel voor 2030 voor de aanleg van nieuw bos in natuurgebieden al bereikt: er is 250 hectare bos bijgekomen. Gedeputeerde Matthijs de Vries sprak van “in moaie boppeslach”. De doelstelling was voor het einde van het decennium, maar is nu al jaren eerder gehaald.


