Een duurzame hub in Amsterdam waar aannemers hun bestelauto konden omruilen voor elektrische alternatieven, heeft nauwelijks klanten getrokken. Slechts drie bedrijven maakten gebruik van de faciliteit bij de Passenger Terminal, die elektrische Biròs, scooters en bakfietsen aanbood.
Volgens de beheerders sloeg het project niet aan. Een aannemer typeerde het als "typisch plan dat is bedacht door een intellectueel die nog nooit een dag echt heeft gewerkt", verwijzend naar de gebrekkige aansluiting bij de praktijk.
De hub was bedoeld voor loodgieters, elektriciens en andere vakmensen die in de Amsterdamse binnenstad werken. Het magere gebruik roept vragen op over haalbaarheid van dergelijke initiatieven.


