Drie (oud-)revalidanten van Adelante in Hoensbroek fietsen donderdag 25 juni 2026 de befaamde Kaunertaler Gletscherstraße in Oostenrijk. Peggy (34) uit Weert verloor beide benen door een vleesetende bacterie.

Peggy, een handbiker, zei dat ze haar kinderen weer wilde kunnen vasthouden en hand in hand lopen. De andere deelnemers zijn Michaela (54) en Sjef (68), beiden met een incomplete dwarslaesie en slecht ter been.

Het drietal neemt de uitdagende bergweg als onderdeel van hun revalidatie. De Kaunertaler Gletscherstraße is een steile, hooggelegen route die populair is bij wielrenners.