Circuit Zandvoort heeft op 23 juni 2026 bekendgemaakt dat vanaf 2027 de Formule E op het circuit zal worden verreden. Dit betekent dat de Formule 1 Grand Prix wordt vervangen door de elektrische raceklasse.
Oud-coureur Michael Bleekemolen deelde zijn verwachtingen over het nieuwe evenement en blikt vooruit op de komst van de elektrische raceklasse naar Zandvoort. Ook omwonenden reageerden op de plannen en gaven hun mening over de aankomende verandering.
Hoewel de aankondiging werd gedaan, werd het ontbreken van het bekende motorgeluid opgemerkt. Bleekemolen gaf aan dat hij het geluid van de Formule 1 zal missen, een gevoel dat door sommige omwonenden wordt gedeeld.

