Tennislegende Chris Evert is voor de derde keer getroffen door eierstokkanker, zo maakte de 71-jarige Amerikaanse bekend op sociale media. Zij zal dit jaar Wimbledon missen vanwege haar behandeling.

Evert schreef op X dat ze het nieuws kreeg na een CT- en PET-scan afgelopen weekend. Ze heeft inmiddels een operatie ondergaan en begint de komende weken met chemotherapie. “Ik zal de komende maanden een stapje terug doen wat betreft mijn professionele verplichtingen om me op mijn gezondheid te concentreren”, aldus Evert.

In 2022 kreeg Evert voor het eerst eierstokkanker, waarna de ziekte eind 2023 terugkeerde. “Eierstokkanker is meedogenloos, maar ik blijf optimistisch en vastberaden om deze strijd voort te zetten”, schreef ze. Ze bedankte haar medisch team, familie, vrienden en iedereen die haar heeft gesteund.

De 18-voudig Grandslam-winnares zei ernaar uit te kijken iedereen binnenkort weer te zien. Evert, die zeven grandslamtitels in het enkelspel won, wordt beschouwd als een van de grootste tennisspeelsters aller tijden.