De Amerikaanse gamestudio Bungie, bekend van Destiny 2 en de Halo-reeks, kondigde op 26 juni 2026 een nieuwe ontslagronde aan waarbij bijna driehonderd banen verdwijnen. Moederbedrijf Sony bevestigde de ontslagen en wees op tegenvallende verkoopcijfers.
De ontslagen treffen vooral het Destiny-team, maar ook het team dat aan de nieuwe game Marathon werkt. Bungie gaf toe dat Destiny 2 niet aan de verwachtingen voldeed.
Het is de laatste in een reeks reorganisaties bij de studio, na eerdere ontslagrondes in 2023 en 2024. Sony, dat Bungie in 2022 voor 3,6 miljard dollar overnam, zei dat de herstructurering nodig is om de activiteiten aan te passen aan de marktomstandigheden.






