In het Spaanse voetbal is een nieuwe transferrel uitgebroken. Regerend kampioen Atlético Madrid is woedend op FC Barcelona vanwege een vermeende illegale benadering van spits Julián Álvarez. De Argentijnse international, die nog onder contract staat bij Atlético, zou tijdens het WK zijn wens om naar Barcelona te vertrekken hebben uitgesproken.
Atlético overweegt nu een klacht in te dienen bij de FIFA wegens het stalken van een speler die nog onder contract staat. De club liet in een verklaring weten: 'We weten allemaal hoe ze in het verleden te werk zijn gegaan.' Het incident dreigt de spanning tussen de twee Spaanse topclubs op te voeren.