De Amsterdamse aandelenbeurs is donderdag 25 juni 2026 met winst geopend, gestuwd door een koersherstel bij chipbedrijven. ASML, Besi en ASMI stegen met tot 3,6 procent.

De stijging volgde op positieve cijfers en sterke vooruitzichten van geheugenchipfabrikant Micron, wat het sentiment in de halfgeleidersector verbeterde. De AEX, de belangrijkste beursindex op het Damrak, profiteerde van het herstel.