De Nederlandse verzekeraar Aegon overweegt over te stappen op kwartaaldividend, een stap die het bedrijf meer in lijn brengt met de gangbare praktijk in de Verenigde Staten. De overstap zou een volgende fase markeren in de transformatie van Aegon naar een meer Amerikaans bedrijf, wat de beurswaardering kan verhogen.
Volgens Het Financieele Dagblad richt Aegon zich steeds meer op de Amerikaanse markt en kan een kwartaaldividendbeleid de aantrekkingskracht voor Amerikaanse beleggers verder vergroten. Momenteel keert de verzekeraar dividend jaarlijks of halfjaarlijks uit, maar de overstap naar kwartaalbetalingen wordt gezien als een logische volgende stap.
De wijziging is nog niet officieel, maar marktwaarnemers merken op dat kwartaaldividend gebruikelijk is bij Amerikaanse beursgenoteerde bedrijven en dat het Aegon kan helpen een breder aandeelhoudersbestand aan te trekken. Een hogere waardering op de beurs is een belangrijke drijfveer, omdat het bedrijf de kenmerken van zijn Amerikaanse concurrenten wil evenaren.


